Комплексно административно обслужване /КАО/
Административнопроцесуален кодекс
Закон за електронното управление
Наредба за административното обслужване
Заявление за процедура КАО
Протокол за устно заявяване на услуга
С измененията и допълненията на Административно-процесуалния кодекс /ДВ, бр.27 от 25 март 2014 г./ се прие нормативна рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване на населението.
"Комплексно административно обслужване" е обслужване, при което административната услуга се извършва от административни органи, от лица, осъществяващи публични функции, или от организации, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани или създавани от извършващия административната услуга първичен администратор на данни, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител.
Въвеждането на комплексното административно обслужване цели да реформира изцяло дейността на административните органи като насочва дейността на администрацията изцяло към гражданите и бизнеса, въвеждайки като основни следните принципи:
· Еднократното събиране и създаване на данни
· Служебното уведомяване
· Автоматизирано предоставяне или задължение за вътрешен обмен на информацията по електронен път
Съгласно принципа за еднократно събиране и създаване на данни, административните органи, в случая Община Търговище, лицата, на които е възложено осъществяването на публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги не могат да изискват от гражданите и организациите предоставянето или доказването на вече събрани или създадени данни, а са длъжни да ги събират служебно от първичния администратор на данни.
Исканията за комплексно административно обслужване и приложенията към тях до административния орган могат да се подават по един от следните начини:
· на място в Община Търговище в Центъра за административно обслужване
· чрез лицензиран пощенски оператор
· по електронен път чрез изтегляне на образеца за исканата услуга от сайта на общината, попълване, сканиране на попълнения образец, прикачване на изискуеми документи, подписване с универсален електронен подпис /УЕП/ и изпращане на адрес: obshtina@targovishte.bg /подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги/
Индивидуалният административен акт, издаден от Община Търговище може да бъде получен по един от следните начини, изрично посочен от заявителя:
· на място в Община Търговище в Центъра за административно обслужване, където е заявен
· чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя точен адрес
· по електронен път на посочен от заявителя и-мейл адрес /съгласно Наредбата за електронните административни услуги/
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор индивидуалният административен акт се изпраща:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя); цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката;
· с международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган; цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката;
Забележка: Изпращането ще се осъществи след извършено плащане на административната услуга. Плащането може да се извърши на касата в Центъра за административно обслужване на Община Търговище или по банков път, както следва:
за технически услуги
|
Банкова сметка:
IBAN BG60UBBS80028413869000
|
Код за вид плащане: 44 80 01
|
за административни услуги
|
Банкова сметка:
IBAN BG60UBBS80028413869000
|
Код за вид плащане: 44 80 07
|
Допълнителна информация може да се получи и на място в административната сграда на Община Търговище, пл. Свобода, в Центъра за административно обслужване с работно време всеки работен ден от 8.30 часа до 17.00 часа, както и на телефони:
Отдел „Деловодно и административно обслужване”
|
Осъществява прием на следните административно-технически услуги :
Териториално-селищно устройство и архитектура;
Екология;
Общинска собственост;
Земеделие;
Транспорт;
Търговия;
Жилищна политика;
|
Телефони:
0601/ 68 715; 68 716; 68 718
|
Отдел ГРАО
|
Осъществява прием на административни услуги по гражданско състояние
|
Телефон: 0601/ 68 708
|
Отдел „Ревизии и обслужване”
|
Осъществява прием на административни услуги, свързани с местни данъци и такси
|
Телефони: 0601/ 68 703; 68 704
|
Списък на комплексни административни услуги на община Търговище